Podpis elektroniczny

W naszej ofercie oprogramowania dla medycyny znajdą Państwo m.in. podpis elektroniczny weryfikowany certyfikatem kwalifikowanym. Aktualnie jest to najbezpieczniejsze narzędzie służące nie tylko do podpisywania, ale i zabezpieczania dokumentacji elektronicznej.

 

Podstawą działania podpisu elektronicznego jest para kluczy, na którą składają się klucz prywatny i przypisany do niego klucz publiczny. Najogólniej rzecz ujmując, założenie podpisu elektronicznego możliwe jest dzięki kluczowi prywatnemu, a jego zweryfikowanie, dzięki kluczowi publicznemu (klucze muszą pochodzić z jednej pary). Dzięki tej zależności podpis elektroniczny pozwala na jednoznaczne wskazanie autora podpisanego dokumentu.

Podpis elektroniczny to rozwiązanie zapewniające najwyższy poziom bezpieczeństwa przy wrażliwych danych, które na co dzień przetwarza służba zdrowia. Warto wiedzieć również, że aktualnie obowiązujące przepisy prawne coraz częściej nakładają obowiązek realizacji poszczególnych formalności drogą elektroniczną.

Biuro usług informatycznych chętnie pomoże Państwu w uzyskaniu podpisu elektronicznego. Zapraszamy!


Przykładowe zastosowania podpisu elektronicznego:

  • kontakty drogą elektroniczną z ZUS (wysyłanie deklaracji w programie Płatnik)
  • zabezpieczenie dokumentów elektronicznych przed zmianą treści
  • składanie wniosków do KRS i pozyskiwanie wypisów
  • składanie formularzy do KIO (Krajowej Izby Odwoławczej)
  • składanie pism procesowych w sądowym postępowaniu upominawczym (e-Sądy)
  • składanie e-deklaracji podatkowych, kontakty z US
  • korespondencja z GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych)
  • składanie e-deklaracji do UFG (Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny)
  • korespondencja z urzędami administracji publicznej (elektroniczna skrzynka podawcza, informacje dla GIIF, e-KRS, e-deklaracja, e-GIODO, UFE, itd.)
  • skrzynki podawcze urzędów miast, powiatów
  • zawieranie umów cywilno-prawnych w formie elektronicznej
  • udział w aukcjach i przetargach elektronicznych
  • komunikacja w obrębie platformy ePUAP (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)
  • wystawianie faktur elektronicznych (e-Faktury)
  • sporządzanie dokumentacji medycznej e-Zdrowie (rezygnacja z systemu prowadzenia podwójnej dokumentacji medycznej, znaczące uproszczenie archiwizacji, usprawnienie procesów związanych z obiegiem dokumentów, obniżenie kosztów, usprawnienie pracy)
  • składanie dyspozycji, przelewów, zmian w bankowości elektronicznej (w bankach akceptujących certyfikaty kwalifikowane)

Lista zastosowań wydłuża się wraz z kolejnymi nowelizacjami prawa oraz rosnąca liczba instytucji i urzędów umożliwiająca korzystanie z tego narzędzia.


PRZYKŁADOWY CENNIK